Положення про методичну роботу вчителя
1. Загальні положення
1.1. Учитель — ключова постать у сучасному навчально-виховно- му процесі, духовний наставник учнів. Від його підготовки залежить якість освіти, рівень духовної культури суспільства, утвердження демократичних принципів та процесів.
1.2. Методична робота вчителя — усвідомлена, цілеспрямована, планомірна та неперервна робота педагога, спрямована на вдосконалення теоретичної власної підготовки, необхідної для практичної діяльності.
1.3. Результатом методичної роботи вчителя є формування творчої активності, розвитку ініціативи педагога, узагальнення й поширення його досвіду, зростання авторитету.
2. Завдання та напрями діяльності вчителя
2.1. Основні завдання вчителя:
- формування потреби до неперервної освіти та самоосвіти впродовж життя; формування високого рівня культури, зокрема правової;
- розвиток здатності до творчої діяльності;
- готовність до співпраці, толерантність, терпимість до іншої думки;
- уміння вести діалог, шукати та знаходити розумні компроміси;
- розвиток здатності до самоорганізації.
2.2. Основні напрями роботи вчителя:
Участь у роботі кафедри вчителів групи споріднених предметів, предметної кафедри, творчих груп учителів, створених з метою реалізації програм та проектів, які існують у навчальному закладі:
- участь у педагогічних радах, педагогічних консиліумах з метою колективного розв’язання педагогічних ситуацій;
- участь у науково-практичних конференціях, семінарах, тренін- гах, які проводять у навчальному закладі, інших загальноосвітніх та вищих навчальних закладах;
- участь у співбесіді із заступником директора з відповідного напряму діяльності, керівником кафедри з питань, які належать до його компетенції;
- участь у підготовці та проведенні оперативно-методичних нарад.
3. Організація роботи
Учителі планують, координують та затверджують методичну діяльність на засіданні : науково-методичної ради навчального закладу, кафедр, творчих груп.
4. Права вчителя
Учитель має право на:
- вибір форм, методів, технологій викладання навчального матеріалу, що відповідають основним положенням законодавчих документів у сфері освіти та не протирічать основним завданням навчального закладу;
- самостійний вибір форм та методів підвищення власної фахової майстерності;
- відрядження та вирішення питання про оплату участі в тренін- гах, семінарах, конференціях, які мають науково-методичний, фаховий характер і сприяють підвищенню фахової майстерності;
- забезпечення організації навчальної діяльності учнів на сучасному рівні, особистої методичної діяльності, забезпечення необхідною методичною літературою та посібниками, зокрема періодичною пресою відповідно до фаху.
5. Обов’язки вчителя
Учитель гімназії зобов’язаний:
- організувати особисту діяльність з питань удосконалення педагогічної, фахової майстерності (наукова, експериментальна, методична робота) через участь у роботі кафедри, творчої групи відповідно до Програми самовдосконалення, саморозвитку та самореалізації вчителя навчального закладу;
- організувати роботу з обдарованими, здібними учнями (наукова, дослідна, проектна, олімпіадна робота, творча майстерня) та з учнями інших груп за рівнем навченості;
- організувати свою роботу з урахуванням основних завдань діяльності навчального закладу, науково-методичної проблеми кафедри, Програми самовдосконалення, саморозвитку та самореалізацїї вчителя;
- організувати співпрацю з батьками та вчителями з питань підвищення якості навчально-виховного процесу, поліпшення якості педагогічної діяльності;
- планувати свою діяльність з урахуванням здоров’я та безпеки життя дітей, заходів із техніки безпеки;
- надавати методичну, фахову допомогу молодим спеціалістам.
6. Документація
Учитель має створити власне портфоліо, до якого потрібно включити:
- методичну картку як результат фахової методичної роботи;
- сценарії урочних та позаурочних навчальних і виховних заходів;
- тексти особистих видань, публікацій тощо;
- тестові матеріали.
7. Керівництво методичною діяльністю вчителя
Методичною діяльністю вчителя керують заступник директора навчального закладу з відповідного напряму діяльності, керівник кафедри, відповідальний за організацію роботи творчої групи.