Вітаю Вас Гість | RSS

Сайт учителя трудового навчання Трикуль Максима Леонідовича

Меню сайту
Пошук
Категорії розділу
Опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 56
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Погода

Каталог файлів

Головна » Файли » Уроки 7-9 класи » Уроки 7-9 класи

Особливості ремонту електроарматури
26.01.2015, 13:12

Мета: Ознайомити учнів з особливостями ремонту електросвітильників; навчити здійснювати прості ремонти складових частин електросвітильників; виховувати відповідальність свідоме ставлення до виконання правил електробезпеки при ремонті побутових приладів

Тип заняття: ФЗВН

Обладнання, матеріали, інструменти: роздатковий  матеріал, плакат, зразки

                                                             Хід заняття:

І.Організація класу.

ІІ. Вступний етап:   

    1. Актуалізація чуттєвого досвіду і опорних знань, та знань, які лежать в основі вміння.

1.Які види електротехнічної арматури тобі відомі?

2.  Як за допомогою електричного пробника перевірити справність   електричного   шнура,    штепсельного з'єднання, світильника з вимикачем?

3. Для виконання яких робіт призначені ізоляційні матеріали? Як правильно ізолювати місця зрощування проводів?

4. Яких правил безпечної праці необхідно додержувати при виконанні електротехнічних робіт?

2. Мотивація навчальної діяльності учнів.

На минулому занятті ви навчилися перевіряти справність елементів освітлювальної мережі. Що ж робити, якщо виявленні несправності. Природно -  необхідно ремонтувати. Як це правильно виконати – про це буде йти мова на сьогоднішньому уроці.

     3. Повідомлення теми, мети та завдань заняття.

ІІІ. Основна частина:

  1. Вивчення нового матеріалу.
    1.  Ремонт електротехнічної арматури

Нині побутова техніка має складну будову та у деяких випадках виконує повністю автоматизований цикл певних процесів. Наприклад, пральна машина-автомат самостійно виконує усі операції із прання впродовж незначного часу. На виконання цієї роботи людині треба було б витратити цілий день. Існують також побутові прилади, які готують їжу, миють посуд, створюють комфортні умови для праці й відпочинку тощо (рис.). Але у процесі роботи прилади можуть виходити з ладу. Виконання нескладних, ремонтних робіт під силу кожному. Знання технології їх виконання знадобиться в повсякденному житті.

Перед тим, як увімкнути побутовий електроприлад у мережу електричного струму, необхідно переконатися у справності електричного шнура, перевірити, чи немає в ньому пошкоджених або оголених проводів, чи надійно закріплені проводи у штепсельній вилці. Слід також перевірити надійність кріплення та справність елементів електроарматури.

Після виявлення несправностей виконують ремонтні роботи. Для цього треба мати такі інструменти: електричний пробник для перевірки справності елементів електричного кола; електромонтажний ніж для зняття ізоляційної оболонки з проводів та зачищання струмопровідних жил; щипці або бокорізи, якими можна відрізати проводи; круглогубці для виготовлення кілець під затискачі; пінцет для підтримування проводів, з'єднання їх із затискачами, захоплювання дрібних деталей; набір викруток для загвинчування затискачів. Треба мати також ізоляційну стрічку для ізолювання місць зрощування проводів; слюсарне обладнання та інструменти: молоток, лещата, надфілі, шліфувальну шкурку, ручний дриль з набором свердел, мітчики та плашки, кернер, обтискач, слюсарну вимірювальну лінійку. Всі електромонтажні роботи виконують, вимкнувши прилади з електричної мережі. Під час робіт користуються підкладною дошкою. Найчастіше виникає необхідність ремонту або заміни з'єднувального електричного шнура. Електричним пробником почергово перевіряють справність кожної жили та місць контактних з'єднань у штепсельній вилці й розетці.

Якщо лампочка не світиться, потрібно перевірити ти надійність та якість з єднання струмопровідних жил із затискними пристроями і повторно проконтролювати справність окремих елементів. У разі необхідності ремонтні роботи виконують згідно з технологічними картами, поданими нижче.

Обтискач - інструмент для ущільнення місць з'єднання проводів.

Зрощування проводів - з'єднання струмопровідних жил електричних проводів.

...У 1872 році російський винахідник Олександр Лодигін запропонував градоначальнику Петербурга замінити газові фонарі, які встановлювали для освітлення вулиць, на винайдені ним лампи, які світилися яскравіше і працювали на дешевій електричній енергії. Відповідь градоначальника була категоричною: «Відмовити із-за непотрібності». А коли через кілька років удосконалену електричну лампу запропонували купити американці, то Росія витратила на її придбання величезні кошти.

Продовжуючи свої досліди Лодигін наскільки удосконалив свій винахід, що сучасна електрична лампа розжарювання за конструкцією і формою мало чим відрізняється від самої першої. її будова всім відома: скляна колба, з якої відкачане повітря, спаяна з металевим цоколем. Всередині колби - скляна ніжка, на якій закріплена металева нитка розжарення у формі спіралі. Саме Лодигін почав використовувати металеву нитку розжарення, як це було у Едісона.

  1. Первинне закріплення ( осмислення та встановлення об’єктивних зв’язків і залежностей в новому матеріалі):

1. Яка електротехнічна арматура застосовується у побутових освітлювальних приладів?

2. Які конструктивні особливості такої арматури?

3. Як правильно виконувати ремонт штепсельної вилки, електропатрона, вимикача переносного освітлювального приладу?

3. Вступний інструктаж до практичної роботи учнів:

- пояснення і показ трудових прийомів та операцій, якими мають володіти учні,  з обґрунтуванням кожної дії;

- ознайомлення з інструкційними картами;

- акцентування уваги на правила ТБ;

- закріплення та перевірка засвоєння учнями навчального матеріалу (відтворити показані прийоми, провести певні розрахунки, повторити технічні вимоги до якості роботи);

    4. Поточний інструктаж:

4.1 Цільові обходи робочих місць учнів:

     - перевірка організації робочого місця;

     - перевірка правильності виконання трудових прийомів;

     - перевірка правильності виконання трудових операції;

     - перевірка вміння користуватися технічною документацією, інструментами;

     - перевірка дотримування правил ТБ.

4.2 Індивідуальний інструктаж учнів.

4.3 Додатковий інструктаж при умові однакових помилок значною частиною учнів.  

5. Практична робота. Заміна шнурів, вилок, побутових електроприладів.

    ІV. Заключний інструктаж:

    - аналіз виконуваних робіт;

    - аналіз помилок, які найчастіше траплялися;

    - аналіз порушень трудової дисципліни;

    - аналіз виконання правил ТБ;

    - мотивація оцінок;

    - демонстрація найкращих робіт.

      V. Повідомлення теми та мети наступного заняття.

      VІ. Домашнє завдання: § 26

      VІІ. Прибирання робочих місць, прибирання майстерні.

Категорія: Уроки 7-9 класи | Додав: TRIKUL
Переглядів: 1017 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Сайт учителя трудового навчання Трикуль Максима Леонідовича © 2024