Вітаю Вас Гість | RSS

Сайт учителя трудового навчання Трикуль Максима Леонідовича

Меню сайту
Пошук
Категорії розділу
Опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 56
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Погода

Каталог файлів

Головна » Файли » Уроки 5-6 класи » Уроки 5-6 класи

Завдання предмета «Трудове навчання». Правила внутрішнього розпорядку в шкільній майстерні, загальні правила безпечної праці.
19.01.2015, 22:48

Тема уроку: Завдання предмета «Трудове навчання». Елементи культури та безпеки праці. Поняття про технологію. Використання знарядь праці (плоскогубці, молоток, гайкові ключі, викрутки і т.д.). Правила внутрішнього розпорядку в шкільній  майстерні, загальні правила безпечної праці.

Мета уроку:

  • освітня: ознайомлення з завданнями предмета "Трудове навчання" та результатами його вивчення; формування поняття про технологію, технологічне обладнання; формування знань про правила безпечної роботи та поведінки у майстерні;
  • формування позитивного ставлення до праці;
  • розвиток пам’яті та логічного мислення.

Тип уроку: комбінований.

План уроку

І. Організаційна частина (3 хв.)

  1. Перевірка присутніх та спецодягу.
  2. Призначення чергових.

ІІ. Актуалізація опорних знань (прийом "мікрофон")  (10хв)

  1. З якими матеріалами ви працювали у 1-4 класах?
  2. Що ви вже умієте виготовляти та допомагаєте батькам?

ІІІ. Вивчення нового матеріалу (25 хв.)

  • Повідомлення теми та освітньої мети уроку.
  • Вивчення нового матеріалу.

1.  Поняття про технологію.

Виготовлення будь-якого виробу потребує затрат енергії, матеріалів та використання обладнання. Виготовити один і той самий виріб можна з різними витратами енергії та матеріалів. Витрати енергії залежать від стану сировини, обраного обладнання, форми та розмірів виробів.

Перераховані вище проблеми розглядає технологія. Термін походить від двох давньогрецьких слів і буквально звучить як «наука про майстерність, уміння». Питаннями технології займається багато наукових установ, підприємств.

Існують різні технології. Ми будемо розглядати технологію у виробництві.

Технологія це сукупність прийомів і способів обробки та переробки сировини, матеріалів з метою отримання виробі вабо напівфабрикатів.

У побуті використовують ремонтні технології: сантехнічні, будівельні (ремонт приміщень), харчові тощо.

Для виготовлення виробів або виконання ремонтних робіт завжди використовують знаряддя праці: молоток, ножиці, гайкові ключі, електродриль, верстати тощо. Знаряддя праці, які необхідні для виконання певної роботи можна назвати технологічним обладнанням.

Робоче місце – це  ділянка, пристосована для виконання навчально-трудових завдань , де розміщується учень, який виконує завдання, обладнання та інструменти, готова продукція.

2. Правила безпечної роботи та поведінки у майстерні.

Навчальні майстерні є приміщеннями з підвищеними ризиком отримати травму через насиченість верстатами та іншим обладнанням для виконання роботи з великою кількістю виступаючих рукояток та інших частин. Для виконання робіт використовують гострі або важкі інструменти, якими можна поранитися або поранити однокласника. Тому для забезпечення нормальної та безпечної роботи та перебування у навчальній майстерні слід дотримуватися правил.

  1. Заходити у майстерню можна тільки з дозволу учителя.
  2. Одягнути спецодяг, застібнути його на усі ґудзики та зав’язати на усі зав’язки.
  3. Дістати необхідні речі для виконання теоретичних або практичних робіт. Непотрібні речі слід прибрати.
  4. Працювати тільки справними інструментами.
  5. Виконувати тільки ті  роботи, які задав учитель на своєму робочому місці.
  6. Інструментами працювати обережно та бережливо.
  7. Використовувати інструменти та технологічне обладнання лише за призначенням.
  8. Не чіпати без дозволу учителя верстати, не натискати кнопки та не крутити рукоятки.
  9. Під час роботи не розмовляти, не заважати іншим, дотримуватись безпечної відстані.
  10. Стружку ні в якому разі не здувати, її слід обережно змітати спеціальною щіткою.
  11. Робоче місце залишити після роботи чистим, інструменти складеними.
  12. Про всі нестандартні ситуації (травми, вихід з ладу верстатів, поламка інструментів) відразу доповідати учителю для вжиття необхідних заходів

 

IV. Заключна частина (7 хв.)

  • Рефлексія. Прийом"мікрофон":Що нового ви дізналися на уроці?
  • Домашнє завдання (слайд 12): вивчити правила безпечної праці та поведінки у майстерні. Вивчити записані поняття. (§1-3, Сидоренко В. К. "Трудове навчання" (для хлопців)).
Категорія: Уроки 5-6 класи | Додав: TRIKUL
Переглядів: 2174 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Сайт учителя трудового навчання Трикуль Максима Леонідовича © 2024