Вітаю Вас Гість | RSS

Сайт учителя трудового навчання Трикуль Максима Леонідовича

Меню сайту
Пошук
Категорії розділу
Опитування
Хто відвідував мій сайт?
Всього відповідей: 70
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Погода

Каталог файлів

Головна » Файли » Уроки 5-6 класи » Уроки 5-6 класи

Процес підготовки деталей виробу до оздоблення.
19.01.2015, 22:29

Тема уроку: Процес  підготовки деталей виробу до оздоблення.

Мета:

  • освітня: сформувати в учнів поняття про технологічний  процес оздоблення виробів з фанери та ДВП; ознайомитись з інструментами та порядком підготовки виробу до оздоблення; прийомами підготовки поверхні до оздоблення; навчити прийомів обпилювання та шліфування деталей виробів з фанери та ДВП;
  • розвивати політехнічний світогляд;
  • виховувати відповідальність за резуль­тат роботи, акуратність у роботі.

Опорні поняття: оздоблення виробу, підготовка поверхні, покриття, шліфування, шпаклювання, ґрунтування, рашпіль, надфіль, шліфувальна шкурка.

Обладнання: набір рашпілів, набір надфілів, шліфувальна шкурка, деталі виробів, столярний верстат, струбцини, електронна презентація, мультимедійний комплекс, заготовки для виготовлення державки, набір інструментів для розмічання фанери та ДВП, клей столярний.

Тип уроку: комбінований.

План  уроку:

  1. Організаційна частина (2 хв.)

Рапорт чергового учня.

  1.  Актуалізація опорних знань учнів (фронтальна бесіда) (10-15 хв.):

"Мікрофон": порядок свердління отворів у фанері та ДВП.

  1. Мотивація навчальної діяльності учнів (2 хв.).

Розглянувши тему уроку ми ознайомимося з інструментами та пристосуваннями для підготовки деталей виробів з фанери та ДВП до оздоблення, навчимося користуватися цимінструментом та пристосуваннями. Нові знання та уміння стануть у нагоді в майбутньому життіпід час виконання побутових ремонтних робіт та для реалізації власного хобі.

IV. Вивчення нового навчального матеріалу (20 хв.)(під час пояснення теоретичного матеріалу доцільно паралельно дати змогу учням розглянути інструмент та спробувати ним працювати).

  1. Суть поняття "оздоблення", основні етапи.

Оздоблення полягає в нанесенні на поверхню виробу або деталі декоративного покриття, яке поліпшує її зовнішній вигляд та захищає від впливу навколишнього середовища.

Основні етапи оздоблення виробів з деревини такі:

  • Підготовка поверхні деталі;
  • Нанесення захисного декоративного покриття, яке може бути прозорим або непрозорим.
  1. Основні операції з підготовки поверхні.

Підготовка поверхні під оздоблення зазвичай проводитьсятрьома етапами: зачищення та шліфування, шпаклювання, ґрунтування.

Зачищення та шліфування – зрізування нерівностей на деталях та виробах з деревини або деревних матеріалів.

Якщо розміри  таких нерівностей досить великі, то для їх зрізування використовують інструмент, що має форму плоского бруска з металу, на поверхню якого нанесені насічки. Такий інструмент для обробки деревини називають рашпілем.

Для зняття дрібних нерівностей, а також для вирівнювання лінії внутрішнього контуру використовують надфілі.

Надалі поверхні, що потребують обробки, зачищають за допомогою шліфувальної шкурки.

Шліфувальна шкурка – гнучкий ріжучий інструмент, що складається з паперового або тканого полотна з наклеєними на нього гострими зернами абразивного матеріалу (наждак, скляний порошок тощо).

 Лабораторно-практична робота: Виготовлення державки для наклеювання шліфувальної шкурки.(20 хв)

Користуючись інструкційними картами учні виготовляють основи (державки) для наклеювання шліфувальної шкурки.

Вступний інструктаж: пояснити учням призначення держаки, порядок виконання роботи, правила безпеки.

Поточний інструктаж: цільові обходи робочих місць з метою надання допомоги учням у виконанні роботи та контролю дотримання правил техніки безпеки.

  1. Способи підготовки поверхні виробу до оздоблення.

Практична робота: підготовка поверхні рамки для розкладу до оздоблення.(20 хв.)

Вступний інструктаж:

Під час роботи рашпілем або надфілем деталь обов'язково має бути закріплена в затискачах столярного верстака або прикріплена до робочого столу струбциною. Рашпіль треба тримати обома руками (продемонструвати учням кріплення деталі та прийоми обпилювання крайок деталей рашпілем).

Далі підготовку виробу до оздоблення продовжують за допомогою шліфування. Шліфовку спочатку виконують крупнозернистою шліфувальною шкуркою, після стирання глибоких подряпин на поверхні деталі переходять до використання дрібнозернистої шкурки.

Для зручності в роботі шкурку будемо кріпити до виготовленої державки, використовуючи столярний клей – він не токсичний, екологічно чистий (безпечний) та дуже швидко висихає.

Працюючи крупнозернистою шліфувальною шкуркою, її треба рухати з невеликим натиском як вздовж, так і впоперек волокон. Переходячи до роботи з дрібнозернистою шліфувальною шкуркою, треба робити зворотно-поступальні рухи тільки вздовж волокон.

Шліфувати можна тільки сухий матеріал, хоча для збільшення якості зашліфованої поверхні її можна трохи зволожувати і, після повного висихання деталі, продовжувати шліфування.

Поточний інструктаж:

Цільові обходи робочих місць з метою надання допомоги учням у виконанні роботи, контролю організації робочого місця, правильної осанки та положення рук при зачищенні та шліфуванні деталей, виборі інструментів та пристосувань. Особливу увагу слід звернути на дотримання правил техніки безпеки (робоча зона, користування інструментом) та зосередити увагу учнів на тому, що роботу слід виконувати не поспішаючи, дотримуючись технологічних правил. Пояснити учням, що від правильної підготовки деталі до оздоблення залежить якість виконання всієї роботи.

  1. . Заключна частина (5 хв.)
  1. Аналіз допущених помилок та пояснення способів їх усунення.
  2. Контроль якості та само оцінювання виконаної роботи за критеріями:
  1. Готовність  деталі до оздоблення.
  2. Дотримання технологічного процесу.
  3. Дотримання правил техніки безпеки.
  4. Відповіді на питання вчителя.

Домашнє завдання: опрацювати  запитання до §§ 16-17 підручника В. К. Сидоренка "Трудове навчання (для хлопців), прочитати додаткову інформацію на стор. 103.

Категорія: Уроки 5-6 класи | Додав: TRIKUL
Переглядів: 3808 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 3.5/2
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Сайт учителя трудового навчання Трикуль Максима Леонідовича © 2024