Вітаю Вас Гість | RSS

Сайт учителя трудового навчання Трикуль Максима Леонідовича

Меню сайту
Пошук
Категорії розділу
Опитування
Хто відвідував мій сайт?
Всього відповідей: 70
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Погода

Каталог файлів

Головна » Файли » Уроки 5-6 класи » Уроки 5-6 класи

Прийоми свердління фанери та ДВП.
19.01.2015, 22:34

Тема уроку: Прийоми  свердління фанери та ДВП.

Мета:

  • освітня: сформувати в учнів поняття про технологічний  процес свердління фанери та ДВП; ознайомитись з будовою свердла та їх типами; прийомами свердління та пристосуваннями; навчити свердлити отвори у фанері та ДВП;
  • розвивати політехнічний світогляд;
  • виховувати відповідальність за резуль­тат роботи.

Опорні поняття: свердління, свердло, будова свердла, коловорот, дриль, патрон

Обладнання: столярний верстат, ручний дриль (коловорот), свердла, електронна презентація із зображеннями різних видів свердел та різальних частин інструментів, технологічним процесом різання свердлінням, мультимедійний комплекс, заготовки для свердління, набір інструментів для розмічання фанери та ДВП.

Тип уроку: комбінований.

План  уроку:

  1. Організаційна частина (2 хв.)

Рапорт чергового учня.

  1.  Актуалізація опорних знань учнів (фронтальна бесіда) (10-15 хв.):
  1. Який технологічний процес називають різанням?
  2. Які різальні інструменти застосовують у деревообробці під час виготовлення виробів?
  3. Які властивості фанери та ДВП найяскравіше розкриваються під час різання?
  1. Мотивація навчальної діяльності учнів (2 хв.).

Розглянувши тему уроку ми ознайомимося з інструментами та пристосуваннями для свердління отворів у фанері та ДВП, навчимося користуватися свердлильним інструментом та устаткуванням. Нові знання та уміння стануть у нагоді в майбутньому життіпід час виконання побутових ремонтних робіт та для реалізації власного хобі.

IV. Вивчення нового навчального матеріалу (20 хв.)

1.  Поняття про свердління.

2.  Правила свердління

3. Правила безпечної праці під час свердління

Поняття про свердління.

Свердління виконують за допомогою різних за конструкцією та призначенням свердел. Усі свердла мають три основні частини: різальну робочу і кріпильну .

Різальна частина спірального свердла має дві різальні кромки у формі клина. Заглиблюючись у деревину, вони зрізують певний її шар. Між різальними ребрами вздовж робочої поверхні розміщені спіральні канавки, за допомогою яких зрізані частини деревини відводяться на поверхню заготовки у вигляді стружки. Робоча частина свердла має дві спіральні стрічки, призначені для спрямування свердла та зменшення його тертя об стінки отвору. Хвостовик та лапка свердла слугують для його закріплення у певному пристрої або механізмі.

Правила свердління

1. Перед свердлінням треба розмітити центр майбутнього отвору. Розмітку центру отвору у деревині можна виконати олівцем або шилом.

2.       Щоб мати рівні краї отвору на виході свердла і захистити кришку верстата від пошкодження, під заготовку слід закласти дошку, яку слід притиснути струбциною до кришки верстата.

3.       Обрати свердло відповідного діаметра і закріпити у дрилі (коловороті) таким чином, щоб його вісь збігалася з віссю патрона.

4.       Установити свердло у центр майбутнього отвору під прямим кутом до заготовки.

5.       Під час свердління долонею лівої руки натискати на упор коловорота або дриля, а правою рукою обертати рукоятку. Напрям обертання має бути за годинниковою стрілкою.

6.       Наприкінці свердління натиск на упор треба зменшувати.

Правила безпечної праці під час свердління

  1. Не можна тримати коловорот або дриль свердлом до себе!
  2. Перед свердлінням отворів треба надійно закріпити заготовку і підкласти під неї дошку.
  3. Свердло має бути закріплене в патроні міцно, без перекосів.
  4. Подачу свердла під час роботи треба здійснювати плавно, без ривків.
  5. Натиск на упор коловорота (дриля) на початку та наприкін­ці свердління повинен бути невеликим, обертання рукоятки — повільним.
  6. Забороняється контролювати якість обробки і чистити отвір від стружки пальцями рук!
  7. Не можна здмухувати стружку з поверхні виробу, її треба змітати спеціальною щіткою.

V.  Практична робота (40 хв.)

Виконання тренувальних вправ. Свердління отворів у деталях майбутнього ви­робу.

Вступний інструктаж:

Пояснити учням важливість правильного розмічання майбутніх отворів. Повторити правила та техніку розмічання. Наголосити на необхідність обережного поводження з гострим інструментом та дрилем.

Поточний інструктаж:

Цільові обходи робочих місць з метою надання допомоги учням у виконанні роботи, контролю організації робочого місця, правильної осанки та положення рук при користуванні дрилем. Особливу увагу слід звернути на дотримання правил техніки безпеки (робоча зона, користування інструментом) та зосередити увагу учнів на тому, що роботу слід виконувати не поспішаючи, дотримуючись технологічних правил. Пояснити учням, що від правильної розмітки деталі залежить точність виконання всієї роботи.

VI. Закріплення набутих знань (5 хв.).

  • обґрунтуйте, чому наприкінці свердління натиск на упор і швидкість обертання треба зменшити.

- з якою метою перед свердлінням під заготовку підкладають дошку?

  • запропонуйте найбільш раціональний спосіб свердління отво­рів одного діаметра в кількох тонких деталях.

Проблемне питання: як просвердлити глухий отвір?

VIІ. Заключна частина (5 хв.)

Аналіз допущених помилок та пояснення способів їх усунення.

Контроль якості та само оцінювання виконаної роботи за критеріями:

  1. точність свердління в наміченому місці;
  2. чистота свердління отворів;
  3. дотримання правил техніки безпеки.

Домашнє завдання: опрацювати  запитання до §§ 14-15 підручника В. К. Сидоренка "Трудове навчання (для хлопців).

Категорія: Уроки 5-6 класи | Додав: TRIKUL
Переглядів: 2142 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Сайт учителя трудового навчання Трикуль Максима Леонідовича © 2024